SnowWorld, de Europese marktleider op gebied van indoor sneeuwbanen, kondigt vandaag aan dat zij een tweede indoor sneeuwbaan in Duitsland overnemen. Snow Dome Bispingen, gelegen ten zuiden van Hamburg, is naast Alpenpark Neuss (Düsseldorf) de tweede locatie in Duitsland van de groep. De locatie beschikt over een 300 meter lange piste, stoeltjeslift en een uitgebreid aanbod van restaurants, vergaderzalen en een hotel en blokhutpark.
Dankzij de overname komt het totaal aantal indoor sneeuwbanen onder SnowWorld-vlag op 9 te liggen verspreid over vier landen. In Nederland zijn vijf locaties te vinden: Landgraaf, Zoetermeer, Amsterdam, Terneuzen en Ruchphen. Daarnaast biedt het bedrijf sneeuwplezier in België, Frankrijk en was er al een uitgebreid resort in de buurt van Düsseldorf, Duitsland.
"Met de komst van een tweede vestiging in Duitsland verstevigen wij onze positie als marktleider in Europa op het gebied van indoor wintersport. We kijken er naar uit om de locatie verder te ontwikkelen voor alle doelgroepen. Van enthousiaste wintersporters tot lesprogramma's voor scholen en natuurlijk professionele skiteams. Deze overname past in onze ambitie om wintersport bereikbaar te maken voor zo veel mogelijk mensen.", aldus Wim Hubrechtsen, CEO van SnowWorld.
Eén van de huidige exploitanten van Snow Dome Bispingen, het skiliftbedrijf van het Oostenrijkse wintersportgebied Sölden, houdt een aandeel in het nieuwe SnowWorld Bispingen. Beide partijen zullen blijven samenwerken aan de toekomstplannen van de sneeuwbaan in Bispingen. Daarnaast zal, op promotioneel vlak, de samenwerking met Sölden worden uitgebreid naar Nederland. Sölden en SnowWorld zijn voornemens evenementen en speciale acties op te zetten om de gasten in Nederland én Bispingen de ultieme wintersportbeleving te bieden.
Vaste bezoekers van de skibaan in Bispingen kunnen komende winter blijven vertrouwen op uitstekende sneeuw, hoogwaardige skilessen en winterse gerechten in het restaurant. "Dankzij de schaalvoordelen die wij als groep kunnen bieden, hopen we nog meer bezoekers enthousiast te maken voor sneeuwpret", vervolgt Hubrechtsen.