Ziggo-gebruikers opgelet: zo heb je geen last van een DDoS-aanval

Foto: Anonynous

Vooral Ziggo-klanten in de Randstad en Brabant zijn al twee dagen de sigaar. Ziggo sluit nieuwe DDoS-aanvallen niet uit. Het goede nieuws: je kunt problemen omzeilen.

Ook roosendaal.nieuws.nl had beide dagen last van de DDoS-aanval op de Ziggo-servers. Op zoek naar een oplossing kwamen we een artikel tegen op Bright.nl.

  • Lees in dit artikel hoe je met wat kleine aanpassingen van je instellingen tijdens zo’n aanval toch online kunt.

Wij hebben intussen nauwkeurig de Bright-instructies opgevolgd. Of het werkt, is natuurlijk nog even de vraag.

Anonymous Scruggs?

Op Youtube is intussen een filmpje verschenen waarin Anonymous Scruggs de aanval opeist. Het Nationaal Cyber Security Centrum onderzoekt of de video echt is.

Anonymous Scruggs zegt uit ruim veertig mensen uit verschillende landen te bestaan. Ze zouden niet uit zijn op persoonlijke gegevens van Ziggo-klanten. Hun eisen: een betere beveiliging voor Ziggo-gebruikers en een prijsverlaging.

Ziggo heeft aangifte gedaan. Het ministerie van Veiligheid en Justitie noemt de bedreigingen en aanvallen ‘onaanvaardbaar’.

Meer aanvallen

Ziggo houdt er rekening mee dat er nog meer aanvallen komen, maar wil niet in detail treden. Het bedrijf is hard bezig veranderingen door te voeren in het netwerk om nieuwe aanvallen af te kunnen slaan. Klanten kunnen daarvoor enkele minuten zonder internet komen te zitten en soms is het nodig het modem te herstarten.

Lees ook:

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen